Je leven her-scheppen volgens een hoger plan (deel 1)

In dit hoofdstuk (dit is een extract uit mijn boek) laat ik jou zien hoe ik mijn vroegere belevingswereld volledig getransformeerd heb dankzij een grote schoonmaak in mijn geloofssysteem. Ik heb mijn ego zijn rechtmatige plaats toegewezen als het goddelijke keuzeinstrument dat het is en ik heb héél bewust gekozen om alle in angst wortelende overtuigingen die erin schuilgingen aan te passen.

Want we hébben de vrije keuze. Steeds. Over hoe we wensen te denken, over hoe we ons wensen te voelen over onszelf en over het leven.

Waarom dan niet het allermooiste kiezen voor onszelf ?!

We weten dat we de schepper zijn van onze eigen belevingswereld, toch ?!
En onze gedachten zijn krachten ! Straffer zelfs: het zijn de draden waarmee de werkelijkheid die we ervaren gesponnen wordt.

Eigenlijk is het logisch: wanneer jij blijft denken zoals je altijd gedacht hebt, over jezelf en over het leven, dan zal je blijven voelen en dan zal je blijven ontvangen wat je altijd gevoeld en ontvangen hebt. Niets meer, niets minder.

Durf dus anders te denken wanneer je iets zou willen zien veranderen in de werkelijkheid die jij ervaart.
Durf te denken in de richting van hetgeen je wenst voor jezelf !
Durf bewust die gedachten te kiezen die jou een goed en blij gevoel geven !
Je hele leven zal veranderen.

Zie het als de meest lonende anti-stress aanpak die er bestaat. Want waar vreugde heerst, is stress een onbekende !

Heb je al eens stilgestaan – echt stilgestaan – bij de wezenlijke oorzaak van
stress ? Ik wel. En ik kwam tot het volgende inzicht: stress is ALTIJD het gevolg van een niet in lijn zijn met de Oorspronkelijke Goedheid van het leven. Stress ontstaat steeds daar waar jij overtuigingen in je meedraagt die indruisen tegen de Liefde waaruit jij ontstond.

Een dagje ontstressen in de wellness of alles van je afschudden in het fitnesscenter is zalig doch hooguit kalmerend en zal nooit de oorzaak van jouw innerlijke spanningen wegnemen. Wil je een “I FEEL GOOD aanpak” die permanent resultaat oplevert, dan zal je de stress moeten ontwortelen daar waar ze ontkiemt, namelijk in jouw geloofssysteem, in jouw gedachten en overtuigingen over jezelf en over het leven.

Ik geef toe: het is niet altijd evident om deze stressveroorzakende denkpatronen op te sporen in jezelf. Maar je hebt geluk ! Ik heb de afgelopen jaren mijn eigen stress recht in de ogen gekeken (het was eerder een ‘moeten’ dan een ‘willen’ hahaha) en met de hulp van mijn Hogere Leiding heb ik de negatief geladen overtuigingen die aan de basis lagen van deze stress weten om te buigen naar een Hogere waarheid over mezelf en over het leven. Resultaat: Veel meer ‘ease and flow’ in mijn leven en ja, zelfs de mooiste dromen die ik had voor mezelf beginnen uit te komen ! Ik kan jou dus een heel eind op weg helpen als je dat wil.

Ik zal jou op de volgende pagina’s een aantal zinnen aanreiken, naargelang thema. Deze zinnen zijn geïnspireerd vanuit en geworteld in een hoger bewustzijn.

Hoe je kan voelen of dit ‘waar’ is ? Wel, wees gewoon alert en voel of hetgeen ik jou aanreik jou vreugde brengt 🙂  Vreugde voelen is immers een uitstekende graadmeter om te weten of iets al dan niet getuigt van een Hogere wijsheid en bewustzijn. Vreugde is de energie waaruit alles ooit ontstond en vreugde is dan ook de kortste weg terug naar jouw Oorsprong.

Wanneer je weerstand voelt bij het lezen van bepaalde zinnen (wanneer je het er niet mee eens bent of wanneer je ze niet kan uitspreken in het geloof dat ze kloppen voor jou op dit moment) duid je deze best aan. Je weet dan later duidelijk met welke thema’s jij aan de slag kan als je daarvoor kiest.


Here we go :

Ik wéét dat het leven goed is voor mij en dat het mij alles brengt waar ik in geloof.
Ik kies er daarom héél bewust voor om mij te focussen op welzijn.
Want welzijn is mijn goddelijke recht ! Het is mijn natuurlijke staat van zijn !
Het is mijn natuurlijke staat van zijn om mij goed te voelen. Op elk vlak. Altijd en overal.

Relaties en verantwoordelijkheid

Ik ben VOLLEDIG verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn en alles wat er met mij gebeurt.

Het is mijn eigen vibratie die bepaalt welke omstandigheden ik in mijn leven aantrek en hoe ik reageer op anderen.

Telkens wanneer ik emoties ervaar is dit een uitnodiging van mijn ziel om mijn vibratie terug af te stemmen op de Liefde. Want Liefde kent enkel Liefde. Liefde is vrij van emoties.

Ik ben ENKEL verantwoordelijk voor mijn eigen welzijn.
Ik laat de volledige verantwoordelijkheid voor het welzijn van de ander bij de ander.

De ander liefhebben helemaal zoals hij is, is altijd genoeg.
Liefde heeft als enige doel lief te hebben.
Liefde gelooft in de kracht van de ander om zichzelf te ‘redden’.

Ik ben vrij van verantwoordelijkheid voor het inlossen van de wensen en behoeften van de ander.

Ik ben vrij van verantwoordelijkheid voor de pijn, emoties, angsten en drama’s van de ander. Ik laat deze bij de ander. Altijd. Zo hoort het. Zo respecteer ik mijzelf en OOK de ander.

Door de ander emotioneel of energetisch te willen dragen doe ik hem géén plezier. Integendeel. Zo ontken ik ten diepste de goddelijke kracht van de ander om het alleen te kunnen.

Ik laat de ander los. Alleen zo is ons samen-zijn werkelijk gebaseerd op en geworteld in Liefde.

Ik volg wat goed voelt voor MIJ en wat bevordelijk is voor mijn eigen welzijn. Ik ben ten allen tijde vrij om te spreken en te handelen zoals het voor MIJ goed is ! Ik mag dit. Het is veilig.

Handelen vanuit liefde voor mezelf is altijd juist, ongeacht of het begrepen wordt door de ander(en) of niet.

Ik heb het recht om steeds te kiezen uit liefde voor mezelf. Ook al ‘lijkt’ dit niet onvoorwaardelijk naar de ander toe. Op een dieper gelegen niveau is het dit wél.

In het geval dat mijn gevoel volgen stress of emoties zou veroorzaken in de ander(en) ben ik volledig vrij van schuld hierover.
Ik ben vrij van schuld voor het onstaan van emoties in de ander als reactie op mij en op alles wat ik (niet) doe/zeg.

De emoties van de ander zijn ont-staan in de ander en in zijn vibratie ! De enige die bijgevolg verantwoordelijk is voor deze emoties is de ander zelf !

Ik laat de mening van de ander over mij daarom bij de ander. Ze vertelt in wezen meer over de ander dan over mij.

Ik voel mij goed over mezelf, ongeacht de mening van de ander over mij.
De mening van de ander over mij is volledig  irrelevant voor mijn gevoel van welzijn. Wat heerlijk is dat zeg !

(ik houd het extract hier in deze blog beperkt tot het onderwerp ‘relaties’. In mijn boek komen ook de andere aspecten van het leven aan bod)

En.. wat denk je ervan ? Klinkt goed allemaal hè 🙂

En het kunnen ook JOUW waarheid en werkelijkheid worden ! Maar je kan ook kiezen iets anders te (blijven) geloven natuurlijk.

Omdat IK dit een erg mooie en stressvrije waarheid vind hoeft dat voor jou daarom niet zo te zijn. Je bent vrij om te kiezen voor die gedachten die jou blij maken en die jou laten voelen dat je Leeft. Maar je bent even vrij om al jouw energie in te zetten in tegengestelde richting 🙂

Altijd geldt: wat je ook kiest, het is helemaal goed !

Je zal steeds die mensen en die situaties aantrekken die resoneren met jouw gedachtenstroom. En die jou helpen haar als helemaal ‘waar’ te beleven. En dat, dat is géén keuze – haha. Dat is een Universele wet ! De wet van aantrekking.

Pràchtig hoe het Universum in elkaar zit hè. Héérlijk.
Zin om te spelen ?
Zin om te scheppen ?
Zin om voor jezelf het allermooiste te bedenken en er schaamteloos van te genieten ?

Welkom in het aards paradijs lieverd!
De hemel is op de aarde. Het is nooit anders bedoeld.

Maar goed. Hoe DOE je dit nu – je hele geloofssysteem aanpassen ?

(voor het vervolg zie deel 2)

Graag jouw mening hierover

