Hoe weet je of je in je kracht staat ?

Eerlijk gezegd.. ik had er jarenlang géén idee van wat het inhoudt om in mijn kracht te staan. Ik hoorde wel regelmatig opmerken dat ik nog niet in mijn kracht stond. En dat vond ik – natuurlijk – hóógst onaangenaam om te horen 😉

Maar goed, ik kon het niet ontkennen. Ik zag ook wel dat ik nogal onzeker aan het ronddobberen was in mijn leven… Niet ongelukkig hoor, oh nee, dat niet (en dat is écht wel belangrijk om er duidelijk bij te vermelden). Gewoon een soort van stuurloos… en minder succesvol ook dan ik stiekem wenste in bepaalde gebieden van mijn leven.

Ik wílde wel in mijn kracht staan natuurlijk. Maar hoe doe je dat hè, als je niet eens duidelijk weet wat het inhoudt ? Aanvaarden dan maar zeker… dat alles is zoals het is… Want veranderen kan je sommige dingen toch niet !

DAT was dus mijn innerlijke reactie…
En dat is gelijk ook de denkwijze waarmee ik de mist inging.

Aanvaarding van alles dat is, precies zoals het is. Oo, zeker.. erg belangrijk, noodzakelijk zelfs ! Maar weet je wat ? Het is maar de helft van het verhaal !

“Wil jij werkelijk in je kracht staan, Veerle ? Dan is er een tweede stap die je te zetten hebt en dat is het visioen tot leven brengen van een nieuwe, meer vervullende waarheid over jezelf en jouw leven. Het is de enige manier om jouw kracht volledig in eigen handen te nemen !”
“Magie dient in het leven geroepen te worden”, remember ?! (dit laatste schreef ik in mijn boek en springt mij nu opeens helder voor de geest)

Aanvaarden wat er was.. in mezelf .. in mijn leven.. had mij niet het complete pakketje voldoening gebracht waar ik op gehoopt had. Aanvaarding is namelijk een erg ‘yin’ getinte kracht. Wanneer je haar toepast vind je innerlijke vrede. Dat is waar. En toch..hoe langdurig is dit vredige (overwegend passieve) gevoel dan hè ? Want hoe je het ook draait of keert… ons universum (en dus ook wij als onderdeel ervan) is een actief, scheppend (en dus ook ‘yang’ getint) universum. Het is steeds op zoek naar mooiere uitdrukkingsvormen van en voor zichzelf. Alles dat is wénst te groeien !

Hetgeen ik uit eigen ervaring ontdekt heb (ik werd ziek !) is dat louter aanvaarden wat is, zónder te ‘vision-airen’ over nieuwe, leukere mogelijkheden voor mezelf en mijn leven een gevoel van onmacht in mij omhoogbracht. Onmacht !… 

Dit is een verhaal op zich hoor en ik spaar het voor een andere keer maar de kern ervan is dat mijn lichaam mij duidelijk maakte dat ik mijn ware potentieel niet aanboorde. Ik gaf mijn scheppingskracht uit handen. Gewoon door niet – tot in elke cel van mijn lichaam – te beseffen en te geloven dat ik absoluut de kracht heb om (grootse) veranderingen in mijn leven aan te brengen. Waar ik dat maar wil. Op elk gebied. En dit weten ook actief te gaan TOEPASSEN !

Het louter aanvaarden van mijn belevingswereld zoals hij was, was niet voldoende om mij alles te brengen waar ik altijd over gedroomd had. Zoveel was duidelijk.

De kracht waar ik al die tijd naar op zoek was geweest openbaarde zich uiteindelijk aan mij als de kracht van de visionair ! De kracht om de oneindige mogelijkheden te zien waar we allemaal, als kind van het universum, recht op hebben. De kracht om uit deze mogelijkheden te kiezen en vervolgens volkomen af te stemmen op deze keuze. In alles dat ik voel, denk, doe en zeg.

Het gaat er dus niet ‘gewoon’ om dat je een mooi plaatje in je hoofd neemt over jezelf en vervolgens gaat zitten hopen dat dit plaatje zich opeens aan jou openbaart in je leven. Nee, zo werkt het niet. Maar dat hebben we natuurlijk al lang door 😉

Visionair zijn is een actieve kracht. Het veronderstelt totale IN-LEVING. Het vraagt om een volledig één-zijn met hetgeen je wenst te beleven. Net zoals aanvaarding éénheid vraagt met hetgeen je op dit moment al be-leeft.

Een paar jaar geleden schreef ik het volgende neer :

Aanvaard de beperktheid van het moment
maar geloof in de on-beperktheid die je bént.

NU = het geschapenen aanvaarden.
NU= het ongeschapenen creëren.

En nu vul/voel ik aan :

Mijn kracht…
mmm… ik geniet ervan…
Het is kiezen… vanuit mijn hart..

en dan voelen..
werkelijk doorvoelen en beleven..
dat ik alles al bén…
dat ik wens te zijn…
I am that, I am…
moeiteloos en almachtig..

Visioenen kunnen Waarheid worden
en Waarheid komt tot Leven…

Altijd !

Voel jij ook kriebels om nieuwe mogelijkheden voor jezelf te creëren ? Om je allemooiste dromen en visioenen waar te maken ? Om nog dieper en intenser in je ware schepperskracht te stappen ?

Ik heb een tijd terug voor mezelf een ‘stappenplan naar de manifestatie van mijn hartenwens’ ontworpen dat al deze inzichten in de praktijk omzet. Want ik geef toe: ik ben niet altijd tip top alert in het toepassen van alles dat ik hier vertel — LOL. Tja, soms weet je wel hoe dingen werken maar op één of andere manier kom je er gewoon niet toe om er ook concreet iets mee te gaan DOEN.
Herken je het ? Dan is dit stappenplan zeker weten ook erg handig en waardevol voor jou ! Ik zet het binnenkort online voor iedereen die het (gratis) wenst te downloaden. Ik organiseer ook workshops rond dit thema. En er is nog veel veel meer in aantocht hierrond…

Nieuwsgierig ? Kijk dan al even op mijn website: www.natuurlijkwelzijn.be of schrijf je in op mijn blogs, dan blijf je zowiezo op de hoogte van alles dat ik graag deel.

Liefsss en veel plezier met Jouw Kracht !!!

kind bellenblaas

Graag jouw mening hierover

