Mateloze teleurstelling of …

Ik heb geleerd niet teveel te wensen..

Ik zou wel eens mateloos teleurgesteld kunnen worden wanneer ik mezelf teveel investeer in hetgeen waar ik (stiekem) zo vurig naar verlang…

Dit is duidelijk nog een kwetsbaar stukje in mezelf… : faalangst

Ik ben bang om te falen. Oh, niet om te falen in zomaar iets. Ach, dàt kan mij niks schelen. Maar falen in iets waar ik mijn HART en ZIEL in geïnvesteerd heb… iets waar ik mezelf voor heb toegestaan intens naar te verlangen… pffff

Maar goed: ik heb wel dúrven investeren. Want laat ons eerlijk zijn : het vraagt moed om stappen te zetten in de richting van je dromen. En vertrouwen. (Verdomd veel) vertrouwen in jezelf als (bewuste) schepper van je eigen leven.

“Nee Veerle, zo is het niet ! Je dénkt moed en vertrouwen nodig te hebben. Waarom ? Omdat je grote hobbels voor-ziet op het pad dat je loopt. En dat komt alleen omdat je je waardigheid als mens nog niet ten volle beseft ! Als je dit wel zou doen zou je weten dat je het als mens verdient om AL jouw dromen te beleven, moeiteloos en vanzelf. Moed is een overbodig iets wanneer er geen ‘gevaar’ op de loer ligt hè 😉 Wel, laat ons jouw mind-bubble doorprikken (we love this) : er IS geen gevaar behalve het gevaar dat je zelf BEDENKT. Oepsss…

Trouwens, wanneer je je gevoel van eigen waarde intenser en dieper zou ervaren doorheen heel jouw wezen, dan zou je nu ook niet zitten chipoteren of de wens die je net hebt uitgesproken* wel binnen de lijntjes past. Of ze niet ‘te veel’ gevraagd is en niet te egoïstisch als je het leven van zovele anderen in de vergelijking betrekt.

Weet je wat: jij bent in het verleden flink teleurgesteld wanneer het aankwam op jouw hartenwensen zien uitkomen. En weet je wat nog meer: jij hebt jezelf hierdoor een gevoel van onwaardigheid aangemeten. Je bent gaan dénken dat er een maatstaf is ivm het goede en mooie dat jou bereiken kan. Jij bent gaan dénken dat er een limiet zit aan waar je om mag vragen.

Wist je dat mensen als de dood zijn om geconfronteerd te worden met gevoelens van onwaardigheid ? Wist je dat dit het gevoel is dat jullie als mens het verst verwijderd kan brengen van het beleven van jullie ziel ? Het is de wortel van alle ‘kwaad’ dat je maar kan bedenken. En snap je nu waarom jij daarnet hierboven uitschreef ‘moed’ nodig te hebben om je hart te volgen en te investeren in je dromen ? Begrijp je nu waarom zovelen aarzelen wanneer het aankomt op zelfs maar toegeven dat ze een (vurige) hartenwens dragen diep vanbinnen ? Er is klaarblijkelijk veel te verliezen hè, wanneer je het pad wenst te bewandelen van het waarmaken van je droom: je gevoel van eigen-waarde staat op het spel !

Maar laat ons jou nu vertellen dat er op dit pad evenveel te winnen valt: je zou toevallig wel eens kunnen ontdekken dat jouw dromen inderdaad bedoeld zijn om uit te komen. Allemaal. Je zou toevallig wel eens kunnen ontdekken dat het leven bedoeld is om van te genieten. Mateloos. Schaamteloos. Van voor tot achter. Van binnen en vanbuiten. Tot in de oneindige graad.

Toevallig ? Nee, niet toevallig, Veerle. Het is het pad van de Waardigheid dat je aan het bewandelen bent. Logisch dat je geconfronteerd wordt met je eigenbedachte grenzen. Doorprik ze één voor één. Stap verder. En verbaas jezelf.

PS: Vanuit ons perspectief is falen geen optie. Wij zien enkel succes.”

Oké, daar was mijn innerlijke stemmetje even. Lijkt soms wel een soort van wervelwind 😉

Ik heb in elk geval de hint begrepen. En ik laat mezelf maar weer verder blazen.. hopelijk de goeie richting uit LOL

Veel liefsss en een heerlijke dag gewenst !

V.

* deze wens deed ik vooraleer ik aan de tekst begon – het is de wens die het hele besef van mijn beperkte gevoel van waardigheid naar boven bracht.

ps: heb je mijn “Stappenplan naar de manifestatie van je hartenwens” nog niet gedownload ? het kan nog steeds op http://www.natuurlijkwelzijn.be

Op ons succes !!!! 😀

eigenwaarde beseffen

 

Graag jouw mening hierover

