Erop of eronder

Negatieve gedachten houden je gevangen. En soms kan het ergg moeilijk zijn hieruit vrij te breken. Ik kan hierover meespreken !

De grootste uitdaging in mijn leven schuilt in het aanpassen van de gedachtegang die ik er (onbewust) op nahoud/hield ivm mijn fysieke welzijn. Mijn Hogere weten vertelt mij dat ziek zijn niet nodig is. Meer zelfs: ziek zijn bestààt niet wanneer je leeft vanuit de Hogere dimensies.

Pfff, alweer die ‘Hogere dimensies’ zal je misschien denken. Hoe geraak je in godsnaam daarheen ? Ik wil NU gezond zijn !

Gelukkig hoef je nergens heen en ben je NU al op de juiste plek. Leven vanuit de Hogere dimensies houdt simpelweg in dat je je denken en voelen afstemt op de waarheid van je Hogere weten. Dat betekent in mijn geval dat ik al mijn energie dien te richten op het geloven dat en het voelen hou mijn lichaam haar balans automatisch in stand houdt, wat er ook gebeurt.

Klinkt zo zo simpel hè. (En dat IS het ook eens je het doorhebt over een gegeven onderwerp)

Maar nog niet (helemaal) voor mij blijkbaar. Afin, ik leer bij ! (Met vallen en opstaan)

De afgelopen dagen zakte ik opeens diep weg in mijn oude negatieve gedachtecirkel omtrent mijn gezondheid. Oh, ik zag wel dat dit gebeurde en ik deed mijn best om Peter Pan-gedachten (happy thoughts and you can fly) te fabriceren… Maar eens je je fysiek echt slécht voelt, wordt de uitdaging alsmaar groter. Geef toe: langs pijn en complete uitputting kan je moeilijk heen-voelen…

Het schoonste van de hele zaak is dat ik mezelf een dik half jaar geleden genezen heb van precies dezelfde fysieke toestand ! Heerlijk hoor en toch voelde ik mezelf innerlijk omzichtig rondtrippel-trappelen bij het feit dat ik hier ZELF voor gezorgd had. Maar goed, ik WAS weer gezond.

Totdat ik dus verleden week hierover vertelde tegen een vriendin (die zelf fysieke uitdagingen heeft). En PAF ! op het EIGENSTE MOMENT dat ik uitsprak dat ik mezelf genezen had was mijn pijn terug. Eerst lichtjes… maar goed, de onzekerheid had zijn kop opgestoken, zijn vreselijke meedogenloze kop.

En dan is het erop of eronder. Ik deed mijn uiterste best om te focussen op happy thoughts maar de negativiteit groeide tot onwaarschijnlijke hoogten. Ik zag ineens NIETS meer positief in. Alle andere gebieden in mijn leven verdwenen mee in het duister, in het zwarte gat. Mijn pad werd onzeker en mijn lichaam beefde (letterlijk) onder de opgebouwde innerlijke stress.

Oh God.. Ik begreep ineens de uitvinding van de kalmeerpil ! “Laat mij maar bezwijken. Dit trek ik gewoonweg niet langer!”

Onwaarschijnlijk hè.. Een dikke week geleden zat ik nog op wolkjes in hemel 7.

Ik heb geen idee waar ik op dit moment sta in het proces. In het nu is er in elk geval weinig pijn en zo goed als geen ‘beven’ 

Het opschrijven doet deugd. En ik heb mezelf vergeven voor de manier waarop ik mezelf opnieuw onderuit ben gaan halen en mijn innerlijke kwelduivel heb laten verrijzen. Vertrouwen is er ook. En dat is het verschil met de vorige keer. Ik wéét nu dat het mij opnieuw gaat lukken mij fysiek beter te voelen. Ik moet alleen even de tijdspanne ‘onmiddellijk’ loslaten 😉

Ik ben mij 100% bewust van elke saboteur en ik kan er zelfs met een vleugje humor naar kijken. Verder voel ik tijdens mijn ‘moments-in-hell’ mijn compassie groeien voor alle mensen op deze planeet die niet het bewustzijn dragen waar ik mijn redding in zoek en vind. Want ik verzeker je: zodra je bent afgesneden van je natuurlijke welzijn is leven in een aards jasje gewoonweg SHIT.

Oh ooh, ik hoop dat je niet de dieperik in bent gesleurd nu want eigenlijk is dit alles bekrachtigend bedoeld. Het is bedoeld om moed te verzamelen en door te geven. Om te inspireren ons nieuwe perspectief aan te houden, ook al is er ‘even’ een terugslag. Want misschien herken je het wel, zo’n terugval (al dan niet op een ander gebied van je leven)

Anyway: ik wéét dat ik recht heb op een goed voelend lichaam en ik lijm mezelf visueel vast op een bord met de code: “Ik kan ook dit deel van mijn leven terug in balans brengen ! Het is mij reeds eerder gelukt dus ik ken de weg. Dit alles is een kans om mijn gedachten nog beter te leren focussen op hetgeen ik wens. Ik heb al zovele andere, zelfgekozen creaties neergezet. Ook hier zal ik onherroepelijk in slagen.”

And so be it.

it will happen

PS: Thank God voor echte goeie vrienden ! Woorden schieten tekort om te vertellen wat liefdevolle armen en bewuste aanwezigheid waard zijn in zulke momenten !

Graag jouw mening hierover

