Rode mannetjes en cheerleaders

Wanneer je durft toegeven aan jezelf dat er iets is dat je heel graag zou zien verbeteren in je leven… Wanneer je aan jezelf de intense belofte durft maken dat je met hart en ziel zal gaan voor dat “project” waar je al zo lang over droomt… de visie die je graag gerealiseerd zou zien in de materie…
de wens die al zo lang in je hart woont…

Wanneer je je hartenwens in de ogen kijkt op deze manier…
Wat gebeurt er dan in je ?

Herlees de voorgaande paragraaf nog eens en VOEL… VOEL wat het met je doet.

Ik ben erg benieuwd eigenlijk en het zou fijn zijn moest je jouw ‘pop-ups’ wensen te delen (dat kan aan het einde van de tekst in het vakje ‘graag jouw mening hierover’)  

Ik zal je alvast vertellen wat er met mij gebeurt wanneer ik mezelf toesta verbetering te wensen op deze manier. 

In eerste instantie ben ik waanzinnig enthousiast. Want wanneer ik een idee voel ontstaan in mijn hart wéét ik ook tot in elke vezel van mijn zijn dat mijn idee realiseerbaar is. Totdat ik – meestal een paar dagen later – merk dat ik “het” niet meer voel. Mijn fijne buikgevoel over mijn idee is weg. “Hoe kan dat nu ? Ik was zo zeker en zo enthousiast !”

Een jaar geleden zou ik hier uiteindelijk uit besloten hebben dat het “vast niet voorbestemd was” en dat er “absoluut iets anders klaar zou liggen voor mij dat beter bij mij zou passen”.

Maar… Nee hoor. Zo werkt het niet.

Ik hoor mijn Hogere Zelf luider en duidelijker dan ooit tevoren : “Wat klaarligt voor jou, Veerle, zijn JOUW dromen. Er is niets anders voorbestemd dan jij die JOUW dromen leeft. Het universum droomt via jou. Alles dat in je hart ontstaat IS een wens van het Universum.”

Waarom liet ik mijzelf zovele jaren lang omverblazen door momenten dat ik het (even) niet meer kon voelen ? Momenten van wanhoop en ongeloof ?

Hmm.. diep vanbinnen…

Diep, diep vanbinnen… geloofde ik nog niet genoeg in mezelf. In mijzelf als Schepper van mijn eigen realiteit. Ooh, ik wist, op intellectueel niveau wel dat ik dat was, maar toch… op een ander niveau zat er een rood mannetje met puntige hoorns op mijn schouder de boel te diri-boteren.

Had ik dat dan niet door ? Euh.. NEE

En dit is volgens mij precies waarom de meeste mensen niet dolenthousiast worden wanneer het aankomt op het realiseren van hun hartenwensen. Onbewust zijn er die rode mannetjes… en ze fluisteren honderden “JA, MAAR’s” in onze oren. Hetgeen natuurlijk ook wel logisch is want je zet natuurlijk een stap naar een nieuwe realiteit, naar iets dat voorheen onmogelijk leek. Er IS dus wel degelijk een soort van ‘glibberig, onzeker, onbekend gebied’ waar we doorheen moeten.

En vooral: stel dat het niet lukt….
De teleurstelling zou wel eens even intens kunnen zijn als het enthousiasme…

En jep, daar weet ik zelf alles over.  En jep,  zoiets voelt als “ Sh☠i☹i☠t ” (zie mijn blog: “mateloze teleurstelling… of…”)

Maar de waarheid is dit: het glibberige, duistere gebied met rode mannetjes bestaat enkel in ons eigen hoofd. Ons hart kent zulke gebieden niet. Ons hart is vol vertrouwen dat onze wens realiseerbaar is. Anders had ze de wens gewoonweg niet geboren laten worden.

De vraag is dus steeds : Zijn we moedig genoeg om onze ware kracht op te pakken en de bewuste creators te zijn die we zoooo hard verlangen te zijn ?

Er is ook goed nieuws natuurlijk ! : Elke “JA, MAAR” kan omgevormd tot een “IK KAN !” En ja, dit heb ik ook uit eigen ervaring 🙂

Het enige dat nodig is is eerlijk zijn naar jezelf en aandacht besteden aan je gedachtengang. Waar zitten de “JA, MAAR’s” precies ? Schuilt er een gevoel van on-macht of on-waardig zijn, diep vanbinnen ? Waarover ? Waarom ? …

De sleutel is om je negatieve overtuigingen op te sporen en om te buigen naar bekrachtigende denkbeelden. Probeer het eens als volgt: Pas het verhaal aan dat je vertelt over je droom. Maak haar virtueel realiseerbaar. Realiséér haar virtueel. Tackle elke beperkende, afbouwende gedachte die je tegenkomt. Lach ernaar en kies een nieuwe waarheid. Werk stap voor stap. Stap voor stap…

Je hart wist alvast dat je wens realiseerbaar is. Anders had ze zich niet aan je getoond. Zo simpel is het.

En je zal merken, net als mij, dat na verloop van tijd het rode mannetje geflankeerd wordt door een cheerleader (LOL). Jouw eigen persoonlijke cheerleader. How cool is that 🙂

Liefss en tot de volgende keer maar weer

Veerle

ps: heb je mijn ‘stappenplan naar de realisatie van jouw hartenwens’ nog niet gedownload ? Het kan nog steeds via www.natuurlijkwelzijn.be

Binnenkort is er ook mijn stappenplan X-tra waarin ik jou ondermeer toon hoe je al die rode mannetjes tackelt. Stay tuned !!!!

your dreams

6 Reacties op “Rode mannetjes en cheerleaders

  1. ALAS KAN 🙂

  2. Ik ALAS KAN graag met jou Paul !

    ps voor alle lezers: Paul en ik gaan samen op een Alaskan Cruise = cruise doorheen Alaska!!
    Niet toevallig zijn de letters in het woord ‘alaskan’ een soort cryptonym voor: alles kan 🙂 Want het IS een droom die uitkomt om erheen te gaan 😀

  3. Ik wil even doorgeven dat als ik wil volgen en op de knop druk via mijn email dat het niet werkt, dan kon ik ergens voor een eigen website te creeren en dat wil ik niet

    • Hee Jolanda, ik kreeg net bericht via het systeem dat je vanaf nu mijn blogs volgt. Het is dus toch gelukt 🙂 Tja, ik ken ook niet zoveel van pc-dinges eerlijk gezegd dus weet niet wat er haperde… maar het is in orde !
      Liefss

Graag jouw mening hierover

