Hoe VRIJ denk JIJ ?

Hieronder de tekst + EFT-setup waar ik het net over had in mijn nieuwjaarswens:

Soms… ja, soms zak ik even weg in de duisternis…
De duisternis van het collectieve angstdenken

Soms.. ja, soms heb ik even geen toegang meer
tot de lichtheid van mijn ziel

En dan kan het lijken alsof alles waar ik anders met heel mijn hart in geloof
ineens onmogelijk is…

Onmogelijk…
Hm, ik verzeker je dat ik daar niet echt blij van word.. van dat woord 😉

Ik heb daarom – in één van ‘die’ momenten, je kent ze vast ook – een EFT-setup geschreven die ik hieronder graag met je deel.

Te gebruiken telkens wanneer je in een dipje zit, twijfelt aan jezelf of stiekem (onbewust) iets aan het geloven bent wat helemaal niet leuk is om te geloven 😉 !!!!!!

(Ik heb de EFT-stimulatiepunten er niet bij vermeld. Leek mij erg onoverzichtelijk. Indien je ze vergeten bent kan je mijn blog over hooggevoeligheid er even terug bijnemen.
En pas de set-up vooral aan naargelang jouw eigen persoonlijke toepassingsgebied !)

EFT-setup

(3x) : Ook al ervaar ik op dit moment een gevoel van onmacht mbt het losbreken uit de beperking van hetgeen mij altijd is verteld/doen geloven en van hetgeen ik mijzelf altijd heb voorgehouden als ‘DE’ waarheid (over mezelf en het leven), ik kies ervoor mezelf innig en volledig lief te hebben.

Ik zit vast, pffff,
vast in de denkpatronen die mij aangeleerd zijn
door de samenleving
door mijn ouders

Ik zit vast
Ik voel mij vastzitten
in de beperking
van mijn eigen overgenomen denkwijze
en dat voelt vreselijk !

Want ik WIL deze denkwijze niet eens  !
Ik voel dat er iets niet juist aan is
ze geeft mij een vervelend beklemmend gevoel
Ik voel weerstand
enorme weerstand in mijn lichaam
weerstand in mijn energieveld
tegen deze oh zo beperkte en onvrije gedachtepatronen

Hoe kunnen mensen in godsnaam toch zo blind zijn
dat ze hun vrijheid van gedachte niet beseffen ?
Hoe kunnen mensen genoegen nemen met zo weinig
wanneer er in werkelijkheid zoveel grootsere dingen mogelijk zijn,
als ze maar anders zouden denken… over zichzelf en het leven

Ik begrijp er geen snars van.
En het maakt mij boos voel ik.
erg boos
Mensen kunnen zo onwetend zijn
En ik ben hier slachtoffer van geweest
want ik heb mezelf laten meesleuren in de beperking

ook al wou ik dit niet en was er inwendig al die weerstand…
uiteindelijk ben ik in hetzelfde schuitje gestapt
en ben ik mezelf en mijn eigen mogelijkheden gaan beperken
net zoals de meeste mensen op deze aarde dat doen.

Ik word er verdrietig van merk ik…
Zoveel onmacht dat ik gevoeld heb ook
Onmacht om uit te breken uit deze collectief aanvaarde maar oh zo beperkende overtuigingen over het leven

Want kan ik dat wel ?
uitbreken uit het collectieve denk-veld ?
uitbreken uit mijn eigen gecreëerde (veel te) beperkte zelf-beeld ?
Op dit moment lijkt het alvast erg moeilijk.
En weet ik niet goed hoe ik het moet aanpakken.

Maar ik geef toe dat het ooit anders gevoeld heeft dan dit.
Het is mij in het verleden wel degelijk gelukt mijzelf vrij te denken in sommige gebieden van mijn leven.

Misschien kan ik ook wel vrijbreken uit de kolossale invloed van het massabewustzijn die mij op dit moment zo lijkt te beperken.
Dat zou heerlijk zijn 🙂

Want het is fijn om mijn gedachten zélf te kiezen.
Het is fijn om alleen maar fijne gedachten te denken over elk gebied van mijn leven
Gedachten die een glimlach op mijn gezicht toveren
Gedachten die mij bekrachtigen
die mij een goed gevoel geven
een gevoel van welzijn en verdienstelijkheid
een gevoel van vrijheid en vreugde om de oneindige mogelijkheden voor mijn leven hier op aarde

En dat KAN ik waarmaken !
Want ik bén vrij om te kiezen wat ik denk !
Het enige dat ik hoef te doen is BEWUST te kiezen voor vreugde-gedachten.

JA, ik voel mijn passie en hoop alweer oplaaien
JA, ik voel mijn kracht en geloof in mijzelf alweer toenemen
ik voel de mogelijkheid bestaan om ook de meest vastgeroeste maatschappelijke denkwijzen die ik heb overgenomen voorgoed los te laten.

Wat intens hemels en heerlijk voelt het
en zo krachtig

Ja, nu voel ik mij werkelijk een bewuste schepper van een mooier leven voor mezelf.

Nu voel ik hoe juist het is om mijn gedachten af te stemmen op de wijsheid van mijn hart.

En zo is het altijd de bedoeling geweest :
te denken vanuit vreugde
te kiezen voor blije gedachten
Dit is nu eens echt lief zijn voor mezelf in actie brengen !

ik ervaar op dit eigenste moment het zalige effect van een positief gerichte denkfocus.
Ik ervaar hoe deze woorden mij werkelijk moed en kracht geven.
Ze inspireren mij
Ze tillen mij op

Ik begrijp nu hoe het werkt
en dat het mogelijk is
om dankzij het simpele proces van bewust gerichte en vrije gedachtekeuze
in ELK afzonderlijk nu-moment
mijn levensenergie in een opwaartste spiraal te stimuleren
en mezelf te laten schitteren als nooit tevoren

JA, ik kies ervoor een vrije en blije denker te zijn !!
Elke milliseconde opnieuw 🙂

gouden meditatie

Een Reactie op “Hoe VRIJ denk JIJ ?

  1. dank 🙂

Graag jouw mening hierover

